Нормативно-правова база

Прапор гімназії
                                                                                       










2.Герб гімназії;



Кодекс честі гімназиста;
КОДЕКС ЧЕСТІ ГІМНАЗИСТА
гімназії №3 м.Херсон
-          Людина – це звучить гордо! Виховуй в собі людину з великої букви.
-          Визнач свою мету в житті і намагайся її досягти.
-          Завжди будь чесним перед людьми і перед власною совістю.
-          Пам’ятай: головне у стосунках з оточуючими – доброта, гуманність і милосердя.
-          Люби і поважай своїх батьків, намагайся бути для них підтримкою й опорою.
-          Люби свою Батьківщину, вивчай історію рідного краю, його культуру і традиції, з повагою стався до людей інших національностей.
-          Оберігай чистоту своїх подумів і вчинків.
-          Невтомно працюй над собою, прагни до пізнання навколишнього світу і його удосконалення.
-          Займайся самоосвітою. Знай, що книга – твій вірний друг і помічник.
-          Намагайся бути завжди охайним, пунктуальним, дисциплінованим.
-          Шануй свого вчителя як наставника, людину мудру і значну.
-          Наша гімназія – школа мудрості, і твої знання повинні служити людям на користь.
  

ПОЛОЖЕННЯ ПРО ВИБОРИ ПРЕЗИДЕНТА
(затверджено на  Творчій Раді, вересень 2006 року)
гімназії №3 м.Херсон
Розділ 1. Загальні положення
1.1              Вибори Президента здійснюються учнями при таємному голосуванні.
1.2              Право обирати належить кожному учню з 5-го класу.
1.3              Президентом може бути обраний Лідер класу, що досяг 14 років.
1.4              Дата виборів: день проведення Підсумкової Творчої Ради один раз в два роки.
1.5              Організація виборів покладається на Виборчу комісію

Розділ 2. Висування кандидатів
2.1              Кандидат у Президенти може висуватися від колективу класу.
2.2              У заявці вказується: ім’я, по батькові, дата народження, клас, протокол зборів класу.

Розділ 3. Передвиборна кампанія
3.1              Кандидати для агітації вправі використовувати: газети, плакати, листівки, сцену у актовій залі.
3.2              Агітація під час уроків заборонена.
3.3              Передвиборча кампанія проводиться з дня реєстрації і припиняється за день до виборів. У день виборів агітація заборонена.

Розділ 4. Реєстрація виборців
4.1              Списки виборців котує виборча комісія, що складається у відповідності зі списками класів.

Розділ 5. Голосування
5.1              Голосування проводиться з 7:45 до 8:30 в день виборів.
5.2              Кожен виборець одержує бюлетень зі списком прізвищ кандидатів у Президенти. Одержання бюлетеня неможливо без пред’явлення документа, що підтверджує особу виборця.

5.3              У списку кандидатів виборець ставить будь-який знак у порожньому квадраті напроти прізвища кандидата.
5.4              Після того, як виборець зробив вибір, він повинен опустити свій бюлетень у виборчу урну.

Розділ 6. Визначення результатів
6.1              Вибори вважаються дійсними, якщо в них взяло участь не менш 51% виборців, зареєстрованих Виборчою комісією.
6.2              Бюлетень вважається недійсним, якщо в ньому відзначено більш одного прізвища чи не відзначено жодного прізвища.
6.3              Обраним Президентом вважається кандидат, що одержав за підсумками голосування просту більшість голосів виборців.
6.4              Новообраний Президент дає клятву на вірність гімназії на Підсумковій Творчій Раді, яка проходить у день виборів.

6.Положення про гімназичний парламент (затверджено на засіданні ради школи, жовтень 1998р.);

7.Конституція ( затверджена на Творчій раді №1, жовтень 2011р.)


Конституція
І  Загальні положення
Стаття 1  Гімназія №3 ім В.Ф Заботіна є навчальним закладом, який діє на засадах демократичності верховенства права, має власний Статут.
Стаття 2   Головною метою гімназії є: Збагачення реалізації права учнів на здобуття повної загальної середньої освіти, збагачення інтелектуального, творчого, культурного розвитку особистості учня, формування свідомих громадян України.
Стаття 3  Особистість учня , його життя, здоров’я, честь і гідність, недоторканність і безпека  визнаються в гімназії найвищою соціальною цінністю.
Стаття 4  Усі учні є членами учнівського самоврядування і мають право брати активну участь  у житті навчального закладу.
Стаття 5   Суспільне життя в гімназії ґрунтується на засадах етнічності, культурної, мовної  самобутності.
Стаття 6   Гімназія має свою символіку , визначену Статутом (герб,гімн,прапор).

ІІ  Права і  свободи  учасників навчально-виховного процесу
Стаття 7  Учасниками навчально-виховного процесу є учні,   батьки або особи , які їх замінюють , педагогічні працівники, технічні працівники.
Стаття 8  Усі учні є вільними і рівними у своїй гідності та правах. Права учнів є невідчужуваними та непорушними .
Стаття 9  Кожний учень має право на вільний розвиток своєї особистості , якщо при цьому не порушуються  права і свободи інших людей, та має обов’язки перед навчальним закладом, в якому забезпечується вільний  і всебічний розвиток особистості.
Стаття 10  Учні мають гарантоване  право на доступність і безкоштовність освіти , вибір профілю , форми навчання , факультативів, спецкурсів, позакласних занять; переатестацією з навчальних предметів на підставах, передбачених нормативно-правовими  документами. Безпечні  і нешкідливі умови навчання і праці, користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною, лікувально-оздоровчою базою навчального закладу.
Стаття 11  Навчання учнів будується на принципах доступності , гуманізму демократизму, незалежності від політичних, громадських і релігійних організацій та об’єднань,  рівності умов кожної людини для повної реалізації її здібностей, таланту, всебічного розвитку.

Учні зобов’язані:
Стаття 12  Оволодівати знаннями , вміннями, практичними навичками, підвищувати культурний рівень, самостійно оволодівати темами навчальних предметів, пропущених за будь -яких причин; дотримуватися законодавства, моральних , етичних норм, правил кодексу честі гімназиста; бережно ставитися до державного, громадського і особистого майна; дотримуватись правил особистої гігієни, мати охайний зовнішній вигляд; брати участь у різних видах трудової діяльності.
Стаття 13 Учень, що порушує вимоги статуту, може притягатися до дисциплінарної відповідальності.
Стаття 14 Учень зобовязаний дотримуватись розпорядку дня в гімназії, зберігати традиції гімназії, притримуватись субординації з педагогом-своїм наставником, тримати своє робоче місце в чистоті й порядку.
ІІІ Президент гімназії
Стаття 15  Президентом має право бути кожен, хто досяг 14літнього віку і навчається у 8-11 класі, хто має високий рівень знань, активну життєву позицію і бере активну участь у житті гімназії та класу, користується повагою серед товаришів і вчителів.
Стаття 16 Вибори президента призначаються на останній рік повноважень діючого президента.
Стаття 17 Президентом вважається обраний учень, за якого проголосували 50% учнів +1 учень, які навчаються в гімназії на момент виборів.
Стаття 18  Повноваження президента починаються з моменту прийняття присяги.
Стаття 19  Текст присяги.
Стаття 20  Президент користується правом вільного доступу до адміністрації гімназії.
ІV Рада представників президента. Творча Рада.
Стаття 21 Рада представників президента обирається всіма учнями гімназії, що на момент виборів навчаються у гімназії.
Стаття 22  До складу Творчої Ради гімназії входять старости класів, голови комісій самоврядування класів, вчителі-консультанти, Рада представників президента гімназії, президент гімназії.
Стаття 23  Виконавчу владу в класі здійснює староста класу, що обирається учнями класу в результаті виборів.
Стаття 24  Вибори до органів учнівського самоврядування є вільними і здійснюються шляхом таємного голосування.
Стаття 25  Для підрахунку голосів створюється лічильна комісія, склад якої затверджується на засіданні Ради представників президента.
З метою реалізації громадсько-соціального  потенціалу учителя і учня через їхнє включення у різні аспекти суспільного життя та залучення гімназистів до державно-громадської форми управління у гімназії створена система учнівського самоврядування. Модель самоврядування, що діє в гімназії №3 понад 20 років, постійно змінюється і вдосконалюється згідно з потребами й умовами життя. Учні знаходяться в ситуації вибору, вони самі визначають шляхи розвязання проблем. Підведення підсумків, групова рефлексія мобілізують учнів до спільної діяльності. Дитяча організація на чолі з Президентом, його радниками,  Творчою радою  об’єднує 12 комісій за різними видами учнівської діяльності. Така ж модель діє і в кожному класі,  (відповідно – староста, голови комісій та комісії самоврядування), таким чином 100% учнів є членами учнівського самоврядування гімназії.
Метою учнівського самоврядування гімназії є: сформувати в учнів  бажання учитися, виховувати позитивне ставлення до загальнолюдських цінностей, моральних норм колективного життя; розвивати громадянську відповідальність за самого себе, за свою сім ю, виховувати у дітей бажання боротися за своїх друзів і ровесників, допомагати їм знайти себе, долати труднощі, приносити користь людям,  стати захисником правди, добра і краси. Основними  завданнями органів учнівського самоврядування в гімназії є:
- забезпечення і захист прав та інтересів учнів;
- забезпечення виконання учнями своїх обовязків;
- сприяння навчальній та творчій діяльності учнів;
- створення різноманітних учнівських гуртків, обєднань, клубів за інтересами.
Із поставлених основних завдань логічно і вибудовуються методи їх реалізації, які  колектив навчального закладу поступово реалізує. Бо школа – це не лише освітня інституція, а й передусім громадський центр. А головне завдання громадської діяльності - створення середовища, яке демонструє певні зразки морально-духовного життя і ставить учня в позицію субєкта суспільно-значущої дії. Громадська діяльність передбачає активну взаємодію і співпрацю школярів з державними установами, соціальними інститутами та громадськими організаціями, що поширює діапазон їх діяльності, активізує соціалізацію та набуття життєвого досвіду. Результативність роботи учнівського самоврядування гімназії:
   Співпраця членів гімназичного самоврядування  з членами міського учнівського парламенту, зустрічі - круглий стіл «Лідер-лідеру» із представниками студентських парламентів  ВУЗів міста Херсона,  Миколаєва, лідерів гімназичного самоврядування із представниками виконавчих органів місцевого самоврядування, тісна співпраця з громадськими організаціями «Червоний Хрест», «Міська спілка ветеранів Великої Вітчизняної війни», «Веселкова країна дитинства», Дніпровської організації ветеранів Афганістану та бойових дій, громадським об’єднанням «Захист»  тощо. Учнівське самоврядування в закладі забезпечує комплексний виховний вплив на учнів шляхом їх залучення до усвідомленої і систематичної участі  у розв’язанні важливих питань у житті класу, школи, соціуму.
Самоврядуванням гімназії розроблені та затверджені на засіданнях Творчої ради Кодекс честі гімназиста та Конституція.
Основними напрямами діяльності учнівського самоврядування гімназії є:
- співпраця з різноманітними молодіжними, дитячими та юнацькими організаціями;
- організація дозвілля учнів;
- реалізація творчих проектів міського та Всеукраїнського рівнів («Мрії збуваються» на «Новому каналі»2011р.);
Протягом останніх років за ініціативою Президента гімназії  Алдошина Сергія у мікрорайоні «Корабел» спільними зусиллями самоврядування учнів гімназії №3 та шкіл №57, №9 здійснювалися акції «Чистий берег», по прибиранню прибережної зони річки Кошової, упорядкування пам’ятників та пам’ятних знаків.
Традиційним заходами учнівського самоврядування є: 1 раз на тиждень засідання комісій самоврядування, в яких беруть участь 50% учнів від загальної кількості, 2 рази на семестр засідання Творчої ради (30% учнів), збір макулатури 2 рази на рік (100% учнів), благодійні акції для дітей-інвалідів, благодійні акції спільно з громадською організацією «Червоний Хрест» Комсомольського району по збору речей та продуктів харчування (100% учнів), випуски бюлетенів «Творча рада», участь у міських етапах конкурсів шкільних команд «КВК» , «Що? Де? Коли?» . 
Лідери учнівського самоврядування гімназії є ініціаторами проведення нових форм спілкування: конференцій, зустрічей з депутатами міської та районної рад, інтерв’ю для міського телебачення, творчі проекти та презентації на кращу модель учнівського самоврядування.



Комментариев нет:

Отправить комментарий